Veřejný závazek Domova pro seniory Anička
Poslání
- poslání Domova pro seniory Anička spočívá v poskytování celoroční pobytové služby klientům, kteří vzhledem ke své snížené soběstačnosti, zejména z důvodu věku, chronického onemocnění či zdravotního postižení, se nacházejí v nepříznivé sociální situaci
- klienti - senioři, kteří nemohou již žít ve svém přirozeném prostředí, ani využívat jiný typ sociální služby, a potřebují soustavnou a pravidelnou pomoc druhé osoby
- individuálním přístupem se snažíme klientům zajistit přiměřenou míru pomoci či podpory, udržení si sociálních kontaktů, prožití aktivního a důstojného stáří
- služby jsou poskytovány pro zájemce z celé ČR
- umístěním klientů z okolí Vamberka je zachováno přirozené pouto k místu, kde před nástupem klient žil a umožní mu tak lépe pokračovat v již navázaných mezilidských vztazích
- plnění tohoto poslání je závazkem všech pracovníků zařízení vůči společnosti
Cíle
- základním cílem je pomáhat klientům uspokojit jejich osobní potřeby a zajistit důstojné prožívání života v zařízení
- obecným cílem poskytování sociálních služeb v Domově pro seniory Anička Vamberk je nabízet klientům takový rozsah služeb, který je přizpůsobený jejich individuálním potřebám a požadavkům, s důrazem na co nejvyšší míru samostatnosti a nezávislosti
- cíle zařízení do budoucna
- výstavba kavárny pro posezení klientů či rodinných příslušníků v areálu zařízení
- výstavba nového stravovacího komplexu pro zkvalitnění stravování našich klientů
- výstavba rehabilitačního a cvičebního komplexu
Cílová skupina
- cílovou skupinou Domova pro seniory Anička jsou
- klienti starší věku 55 let
- klienti s chronickým nebo jiným zdravotním postižením
- senioři
- částečně soběstační s nutnou pravidelnou pomocí při základních životních dovednostech druhou osobou především z důvodu věku
- klienti se sníženou mobilitou či imobilní
- negativní vymezení cílové skupiny (službu nelze poskytnout)
- klienti, kteří nespadají do cílové skupiny zařízení
- klientům, kterým nejsme schopni poskytnout kvalitní a bezpečnou službu (zrakově a sluchově postižení, kteří vyžadují speciální a odbornou péči nebo speciální vybavení)
- klienti trpící psychiatrickým onemocněním - jejich chování je neslučitelné s komunitním způsobem života (např. hrubě narušují mezilidské vztahy, nerespektují a nedodržují vnitřní pravidla zařízení, ohrožují sebe nebo ostatní klienty, vyžadují nebo potřebují stálou osobní asistenci)
- klienty závislé na návykových nebo psychotropních látkách (drogy, alkohol apod.)
- klienti, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí akutní péče ve zdravotnickém zařízení
- klienti, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí vysoce náročné ošetřovatelské péče a každodenní dohled lékaře
- klienti trpící chronickým infekčním či parazitárním onemocněním nebo jsou bacilonosiči
- klientům, kteří nepotřebují stálou pobytovou sociální službu, která zahrnuje ubytování, stravování a poskytované sociální služby (prostorové a provozní podmínky v našem zařízení neumožňují, aby si klient prováděl tyto úkony samostatně v ubytovacích či jiných společných prostorech zařízení)
- osoby, které žádají o poskytnutí sociální služby,a při tom v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí jim byla vypovězena smlouva o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Principy poskytování služeb
- sociální služba je poskytována v souladu s platnou legislativou, tj. se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
- následující principy zachycují hodnoty, které jsou používány při poskytování sociální služby v zařízení
- princip individuální podpory klienta
- princip respektování potřeb klienta
- princip dodržování práv klienta
- princip respektování volby a přání klienta
- princip běžného způsobu života
- princip spolupráce s klientem
- princip odbornosti a týmové spolupráce
- princip standardizace